آخرین اخبار
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | تاریخ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی بانک رفاه
بازدید:۳۹۶۸۵
همسان سازی حقوق بازنشستگان چند وقتی است که در ذهن افراد سوالهایی به وجود آورده است که در ادامه به تمامی سوالات پاسخ داده ایم. همسان سازی حقوق بازنشستگان به افزایش دستمزد افراد در سال جدید برمیگردد که تمامی افراد موظف به انجام دادن آن هستند.
کد خبر : ۹۱۴۴۵

 معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان واریز شد

واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز گذشته بیستم خردادماه آغاز شده است .
براساس جدول اعلامی سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق خرداد بازنشستگان از بیستم آغاز شده و براساس حروف الفبا پیش می‌رود؛ آخرین گروه بازنشستگان ۳۱ خرداد مستمری خود را دریافت خواهند کرد.

در عین حال براساس اعلام سازمان، معوقات فروردین بعد از پرداخت حقوق خرداد انجام می‌شود؛ حالا بازنشستگان می‌پرسند آیا این واریزی در ماه جاری صورت می‌گیرد یا باید منتظر پرداخت در تیرماه باشیم؟

بازنشستگان خواستار تعیین زمان دقیق واریز معوقات فروردین خود هستند و می‌گویند: پیشتر قول داده بودند این بخش از مطالبات مزدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با حقوق خرداد واریز می‌شود.
تاریخ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی بانک رفاه

احسان قاضی‌زاده هاشمی سیاستمدار ایرانی است که نماینده دوره دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه، استان خراسان رضوی است. قاضی‌زاده دارای گرایش اصول‌گرایی است و از اعضای ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان بشمار می‌آید.

حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی مواجه می‌شود. افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در حالی اعمال شد که بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ بار‌ها از حقوق پایین خود گلایه داشتند.
احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان اشاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت. 
مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باتوجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید

مرتضوی درخصوص این‌که متناسب و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باتوجه به این که احکام برنامه هفتم ابلاغ نشده مانده است، چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان‌سازی زمانی که قانون ابلاغ شود اجرا خواهد شد اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود حال با توجه به این که گفته می‌شود اصلاحیه آورده‌اند آن اصلاحیه هم اصلاح شود قطعا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد بود.
رقم نهایی همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

با توجه به ابلاغ بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، مشخص گردید اعتبار در نظر گرفته شده برای متناسب سازی حقوق ماهیانه هر فرد بازنشسته و مستمری بگیر در سال ۱۴۰۳ به صورت میانگین در حدود «یک میلیون و ششصد هزار تومان» خواهد بود.
برابر جداول ابلاغی بخش دوم قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، مبلغ قطعی پنجاه هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد در نظر گرفته شده است.
وی درباره این‌که کمیسیون تلفیق ماده ۲۹ برنامه هفتم را تغییر داده و برخی معتقدند با این کار نگرانی در جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی به وجود آمده چراکه گویا آن بندی که «دولت مکلف است دیون را تسویه کند» پاک شده است؛ جایگزین این مورد چیست، عنوان کرد: بر اساس ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در بعضی از موارد گرفته است؛ در مجلس متاسفانه چنین امری که می‌گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و ماموریتی هم به یک تیم از نمایندگان مجلس داده شده است، چون قانون‌گذار به هیات رئیسه چنین اختیاراتی را تفویض کرده است. همکاران ما به شدت دنبال این هستند که همین را بازگردانند.

حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری بانک صادرات با افزایش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی همراه خواهد بود.از ابتدای سال حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
روایتی جدید از اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

این مقام عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: جلسات متعددی با مسولان درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان داشته ایم از جمله در چند روز گذشته با وزیر کار، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی. او به افراد کارشناس توصیه کرد از ارائه فرمول های متفاوت خودداری کرده و اگر مشورت و فرمولی که در چار چوب قانون مصوب مجلس دارند به صورت مکتوب به کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور ارائه دهند چرا که این گفته ها می تواند آسیب زا باشد.

۵۰ همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد است و ربطی به تامین اجتماعی ندارد.

حسین قاسمی، کارشناس مسائل بازنشستگان، در این رابطه گفت: تامین اجتماعی از محل پرداخت بدهی دولت که در سال جاری ۱۳۰ همت است، باید همسان‌سازی بازنشستگان را اجرایی کند. این ۵۰ همت به طور میانگین برای حدود ۲.۳ میلیون نفر بازنشسته کشوری و لشکری مشمول همسان سازی (حداقل ۲۰۰ هزار نفر از مجموع۲.۵ میلیون در سال اول مشمول نیستند) به طور میانگین ماهیانه ۱.۸ میلیون بابت همسان‌سازی به ارمغان خواهد آورد. از طرف دیگر دولت موظف است آیین نامه را بر مبنای شاغل مشابه و هم‌تراز تعیین نماید و یقینا ملاک‌شان در هر دستگاه میانگین خواهد بود.

به اطلاع بازنشستگان عزیز می‌رساند اخیراً مطلبی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط فرد یا افرادی صرفاً در جهت جلب توجه و بهره‌برداری برای منافع شخصی منتشر می شود. این مطالب حاوی اطلاعات کذب و پر از تناقض است
تامین اجتماعی از محل پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال‌جاری ۱۳۰ همت برای همسان سازی شان در نظر گرفته شده است.

در رابطه با نحوه همسان سازی تا زمانی که آیین نامه رونمایی نشود نمی توان نظر قطعی داد.

نظرات بر اساس گمانه ها و اینکه فردی چنین گفت و دیگری چنان گفت، جز ایجاد ناراحتی و استرس برای بازنشستگان عزیز نتیجه دیگری نخواهد داشت.

از طرف دیگر دولت موظف است آیین نامه را بر مبنای شاغل مشابه و هم‌تراز تعیین نماید و یقینا ملاک شان در هر دستگاه میانگین خواهد بود.

با عنایت به اینکه در سال اول اجرای برنامه ۴۰ درصد تفاوت حقوق بازنشسته با ۹۰درصد حقوق مشمول کسور شاغل هم‌تراز مبنای محاسبه احکام خواهد بود و در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم هم ۳۰ درصد تفاوت مدنظر است تا حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل مشابه و هم‌تراز برسد./شایانیوز

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها